Travel for business, stay for pleasure!

drepturi-pasageri

Coronavirus: cunoaste-ti drepturile ca pasager aerian

Un ghid scurt al drepturilor tale ca pasager in aceste vremuri exceptionale

Zborul anulat din cauza Covid-19? Nu doriți sau nu aveți voie să călătoriți? Aflați despre drepturile dvs. de pasageri în UE în aceste perioade excepționale.

O serie de țări din UE au introdus măsuri de izolare – cum ar fi restricțiile de călătorie, zonele de carantină și blocajele – pentru a face față pandemiei cu coronavirus. Aceste măsuri au un impact major asupra sectorului transporturilor, deci asigurați-vă că vă cunoașteți drepturile pasagerilor.


Pe 18 martie, Comisia Europeană a prezentat linii directoare detaliate pentru a garanta că drepturile pasagerilor UE sunt aplicate într-un mod coerent și că pasagerii sunt protejați în toate țările UE.


Ce se întâmplă dacă zborul meu este anulat?


Companiile aeriene care anulează zborurile au obligația – în toate cazurile – de a oferi pasagerilor următoarele opțiuni:


– Rambursarea banilor
– Redirecționarea cât mai curând
– Redirecționarea la o dată ulterioară, aleasă de pasager

Dacă alegeți redirecționarea cât mai curând posibil, luați în considerare pot exista întârzieri considerabile, având în vedere numărul limitat de zboruri care operează în prezent din cauza măsurilor naționale de conținere a virusului.


Am dreptul la un hotel și la mese în caz de anulare?


Transportatorii aerieni au obligația – fără excepție – de a furniza mese gratuite, băuturi răcoritoare și cazare la pasagerii al căror zbor este anulat și au ales redirecționarea cât mai curând posibil.


Am dreptul la o despăgubire?


Pasagerii aerieni au dreptul la compensații dacă zborul lor este anulat cu mai puțin de două săptămâni înainte de data plecării, cu excepția cazului în care există „circumstanțe extraordinare”. Această excepție se poate aplica în cazul focarului de corona, în cazul în care măsurile luate de autoritățile publice împiedică activitatea normală a companiilor aeriene.


Ce se întâmplă dacă vreau să îmi anulez călătoria?


Dacă vă anulați călătoria din proprie inițiativă, rambursarea depinde de tipul de bilet achiziționat, după cum se specifică în termeni și condiții. Pentru mai multe detalii, consultați transportatorul.


Uniunea Europeană este singurul loc din lume în care toată lumea care călătorește cu avionul, calea ferată, nava și autobuzul este protejată de un set complet de drepturi ale pasagerilor.

Evitarea zborurilor goale


Normele aeroportului obligă companiile aeriene să opereze majoritatea sloturilor de decolare și de aterizare, dacă nu doresc să riște să le piardă.


Joi, 26 martie, Parlamentul va dezbate și vota o propunere a Comisiei de suspendare temporară a normelor UE privind sloturile aeroportului, pentru a opri așa-numitele zboruri fantomă.

 

Sursa: europarl.europa.eu

Copyright © 2019 SC TTW Sport Design Grup SRL  – Cod Fiscal RO38224749, J28/1114/2017
Designed by eComSetters