Travel for business, stay for pleasure!

8 sfaturi pentru o izolare la domiciliu suportabilă

Cum te poti bucura de aceasta perioada stresanta

Pe măsură ce mulți dintre noi intrăm în cea de-a treia săptămână de auto-carantină, am putea spune ca ne incearca sentimente cum ar fi neliniște, iritabilitate, nemulțumire.
Deoarece stam in casa ca sa ramanem sanatosi fizic este posibil sa neglijam unele aspecte care tin de sanatate mintala.

Iata cateva sugestii pentru a face fata acestei situatii:

1. Conectați-vă cu natura

A ieși afară este o parte esențială a sănătății mintale, dar nu toată lumea are capacitatea de a face acest lucru chiar acum, mai ales dacă faci parte dintr-un grup cu risc ridicat. Așadar, dacă nu este accesibil pentru dvs. în acest moment, puteți încerca să aduceți în aer o parte din exterior.

Poti sa:
– Deschizi toate ferestrele, iti confera ideea de mai mult spatiu
– Investește în unele plante de casă. Plantele de casă pot ajuta un spațiu să se simtă mai plin de viață și mai conectat la lumea exterioară. Daca nu gasesti un magazin online care sa-ti trimita acasa poate este timpul sa ai grija de plantele deja existente la tine in casa .
– Scufunda-te într-un documentar despre natură. Planeta Pământ, cineva? Stinge luminile si bucura-te de un documentar.
– Obține zgomot ambiental. Există nenumărate liste de redare și aplicații care includ sunete ale naturii, precum valuri oceanice, furtuni, pâlpâire a păsărilor, etc.

https://www.youtube.com/watch?v=d0tU18Ybcvk

2. Pune-ți corpul în mișcare

Atunci când te simți agitat, să te deplasezi poate fi util în domolirea acestei neliniști. Asta nu înseamnă că trebuie să devii un alergător de maraton sau un antrenor de fitness în timpul auto-carantinei! Puteți păstra cât de simplu și distractiv doriți.

Poti gasi nenumarate resurse gratuite pe Youtube si aplicatii gratuite care sa te puna in miscare. 

3. Pune-ti mintea in miscare:

Profita de timpul acesta si inscrie-te la cursuri online. Exista numeroase platforme care au cursuri gratuite online, muzee cu tururi virtuale si poti invata o limba straina, asculta discursuri TEDx.
Verifica site-urile de jos pentru resurse gratuite.
https://www.coursera.org/
https://www.duolingo.com/courses
https://online-learning.harvard.edu/catalog/free
http://www.cimec.ro/muzee/muzee-cu-tur-virtual.html
https://gokid.ro/15-tururi-virtuale-la-muzee-faimoase-ale-lumii/
https://1cartepesaptamana.ro/cursuri-online-gratuite/
https://1cartepesaptamana.ro/carti-de-citit-online-si-gratuite/

4. Redecoreaza și / sau rearanjeaza spațiul

Nu subestima ce pot face câteva modificări simple pentru ca spațiul tau să se simtă mai locuibil.

Câteva sugestii / inspirație pentru tine:
Prioritate  are spațiul. Spații larg deschise! Dacă există mobilier de care nu ai nevoie în acest moment (cum ar fi scaune suplimentare pentru sufragerie sau un scaun de lucru pe care îl utilizați doar în timpul zilei), încerca să le depozitezi într-un dulap sau chiar într-un hol când nu sunt folosite. Dacă există posibilitatea de a-ti reorganiza mobilierul din camera  ca sa se simtă mai deschisă, experimentați și vedeți ce se întâmplă.
Ia în considerare  excesul de decorațiuni, precum obiectele pe care le afișezi de obicei pe o masă sau un raft, strange-le si bucura-te de spatiu!

Faceți tot posibilul pentru a menține lucrurile în ordine. Știu că acest lucru pare evident, dar este deosebit de important să păstrezi lucrurile cât mai curând posibil și să eviți dezordinea. 

Te poti apuca de curatenia de primavara, daca nu ai inceput deja. 

5. Rămâi conectat

Tehnologia mobila avansata,  în special, înseamnă că putem rămâne conectați prin apeluri, text, WhatsApp, e-mail. Folosiți acest timp pentru a intra în contact cu oamenii. Contribuie la un sentiment de unire care va fi esențial în capacitatea noastră de a face față atât acum, cât și în săptămânile următoare. Încercați să vă conectați cu persoane despre care nu ați auzit de ceva vreme sau cu persoane din comunitatea dvs., care este probabil să fie izolate chiar acum. Timpul suplimentar acasă poate aduce tensiune, dar poate fi, de asemenea, o oportunitate ideală pentru a vă reconecta și întări relațiile în cadrul familiei.

6. Limiteaza utilizarea rețelelor de socializare pentru informare

În timp ce rămâneți activ digital, este de asemenea important să alegeți cu atenție sursele dvs. de știri și media, în special dacă unele informații pe care le primiți vă lasă să vă simțiți copleșiți. Alegerea uneia sau a două surse bine informate, cum ar fi HSE și OMS și limitându-vă să setați ore în timpul zilei pentru a verifica actualizările, vă poate ajuta să vă protejați de copleșire și confuzie. Amintiți-vă că unele dintre informațiile online sunt determinate de opiniile, opiniile și agendele persoanelor fizice și este posibil să nu vă fie de ajutor să le luați ca pe cele proprii acum.

7. Mențineți obiceiurile sănătoase de somn

Impactul negativ al perturbării somnului asupra stării de spirit este bine stabilit. Fără structura de a fi nevoie să ajungi la școală, la facultate sau la locul de muncă, poate fi ușor să ai obiceiuri nesănătoase de somn, cum ar fi să te culci mai târziu și să te ridici mai târziu. Modificările ciclului dumneavoastră de somn ar putea continua să vă influențeze starea de spirit în săptămânile și lunile următoare. Programarea unei serii echilibrate de activități în ziua ta – inclusiv exerciții fizice, conectarea cu ceilalți și activități plăcute și relaxante – poate ajuta, de asemenea, la calitatea somnului. Dacă incertitudinea situației actuale te determină să pierzi somnul, vorbește despre grijile tale cu ceilalți.

8. Timp pentru tine

Nu uitați de sfaturile  însoțitorilor de zbor în cazul unei aterizări de urgență pasagerilor li se recomandă să-și pună mai întâi propria mască de oxigen înainte de a încerca să-i ajute pe ceilalți. Fiecare avem responsabilitatea, în special în momente ca aceasta, de a ne ingriji. Acest lucru ar putea însemna să pregătești mese echilibrate și hrănitoare pentru tine, să-ți faci timp să te implici în lucruri de care te bucuri sau să găsești relaxare.

Îngrijirea de sine poate însemna, de asemenea, menținerea limitelor, cum ar fi refuzul vizitatorilor, reducerea cererilor inutile și spunerea „nu”. O parte importantă a îngrijirii de sine este configurarea structurilor din jurul tău care te vor proteja de ardere. În activitatea ocupată a vieții secolului XXI, ne este greu să introducem și să punem în aplicare în mod constant îngrijirea de sine în viața noastră de zi cu zi. Profitați de ocazie pentru a proba câteva activități, cum ar fi meditația, yoga, mersul pe jos, coacerea, cititul etc. Gândiți-vă la micile schimbări pe care le-ați putea aduce cu voi în viața post-coronavirus.

Copyright © 2019 SC TTW Sport Design Grup SRL  – Cod Fiscal RO38224749, J28/1114/2017
Designed by eComSetters